sreda, 28. oktober 2009

Program za odpravljanje napak v CNC programih

program urejanje spletne strani
Moja osnovna služba je za nedoločen čas in sicer izdelava programov za CNC rezkalnike. Za 2.5D rešitve uporabljamo v službi program BobCAD. Pri izdelavi prihaja do kar precej napak in najboljša rešitev je izdelava programa (ki seveda deluje v windows okolju), ki kontrolira napake človeškega faktorja. V Kalderi se ukvarjamo z izdelavo orodij za ekstruzijo aluminija in ravno za ta orodja izdelujem cnc programe tudi jaz.

Sledi pa dopis, ki sem ga pripravil za nadgradnjo programa, ki kontrolira cnc programe.

V obdobju večje obremenitve na izdelavi cnc programov v zadnjih treh mesecih sem opazil ponavljajoče se napake pri izdelavi cnc programov za matrice. Vse te povzročajo ali počasnejše izvajanje programov na strojih, druge zanke, tretje pa lome rezkarjev in v skrajnjem primeru tudi uničenje obdelovanca.

Po tehtnem razmišljanju sem mnenja, da bi lahko nekatere teh napak rešili že pred predajo programov v proizvodnjo. Dejansko bi lahko jaz dodal kontrolne točke v programu Orodni list, ki bi javile programerju le-te.

Za nadgraditev programa bi potreboval približno 15-20 ur dela, ki pa jih zaradi večjega obsega izdelave cnc-programov ne morem izdelati v času službe. Če podjetje odobri predlog in te ure prizna in izplača kot nadure sem pripravljen nadgraditi program v svojem prostem času.

Seznam napak, ki bi jih lahko odpravil in posledice:

Napaka

Posledica

Ne izvrtajo se vse luknje (posledica nepravilnih premikov ali premale globine vrtanja)

Rezkar z hitrim hodom zadene v material – lom rezkarja

Pri stopenjskem rezkarju se zgodi včasih, da se nepravilno vpišejo pomik in obrati

Stopenjsko rezkanje na stroju traja 2 uri namesto 20 minut

Prvo stopenjsko rezkanje potuje včasih prvi korak do prevelike globine

Lom rezkarja

Stopenjsko rezkanje ima včasih prilagojeno za hss rezkanje, globine pa so prevelike

Lom rezkarja

Zaradi stopenjskega vrtanja včasih ne izvrtamo lukenj ampak so izvedeni samo premiki

Delavec na stroju mora dodatno ročno vrtati te luknje

Premik prevelik zaradi ročnega spreminjanja (npr. namesto 30 – 300) – lahko se doda kontrola, da je premik lahko večji samo za 100% od predpisane vrednosti

Lom rezkarja, svedra



Ta program pa ni edini, ki sem ga jaz "spesnil". Naredil sem prav tako zelo dober program za urejanje vsebine spletenih strani in seveda tudi urejanje elementov spletne strani (po angleško rečemo temu CMS - content management system)

Kaj več o programiranju in izdelavi programov pa si oglejte na WikiPediji.

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Please comment only about this page - links are allowed!!